Futókalandjaink

Görög képeslap, ahogy mi láttuk

2019. december 09. 21:25 - Csapó Ágnes

Családunk görög útja csodálatosra sikerült, ezért a publikus képeket megosztom az online naplómban, némi kommentárral. Ha lemaradtál az athéni maraton beszámolóról, lapozz vissza.

A maraton utáni nap szinte kötelezően felmentünk az Akropoliszhoz. Izgága családomra csak 1 percig nem figyeltem, jobban mondva, míg elkészült 2 fotó, simán eltűntek a tömegben. Rendes elveszett módjára fogtam magam és leültem egy kődarabra, hátha vissza jönnek értem. Szerintetek??? Végignéztem, ahogy megannyi turista csoport elhalad előttem. Közben jókat derültem különböző népcsoportok tipikus jegyein, de Benő és Petra nem került elő. Mikor meguntam a nézelődést és az útikönyvemet is kiolvastam, felhívtam őket, hogy nem-e hiányzom, így sikerült újra megtalálnunk egymást. Az akropolisz látványa elképesztő érzéseket váltott ki bennem. Az építmények bámulatosak, egy régen letűnt korban készültek és még ma is állnak. Hálás vagyok, hogy láthattam az első színházat és a tömeg ellenére sétálhattam ezen ámulatba ejtő helyen. Késő délután a parlamenthez sétáltunk és megtekintettük az őrségváltási ceremóniát.

Görögországi gasztroélményünk még hétfőn este eljött. Igazából máshova szerettünk volna beülni, de nem volt nyitva, így a szállásunktól 20 méterre lévő Gargaretta bárban kötöttünk ki. A kiszolgálás baráti volt, a hölgy magától ajánlotta mit együnk-igyunk, rágnivaló, 1 liter víz, Petrusnak házi keksz pedig úgy került az asztalunkra, hogy még nem is rendeltünk. Figyeltek ránk és a többi vendégre, mosolyogtak és kedvesek voltak, a konyha pedig kielégítő és finom adagokat készített nekünk. Kedden is vissza akartunk menni, de legnagyobb csalódásomra zárva voltak, így szerdán este tudtunk visszalátogatni egy búcsú pavlova sütire. A helyet szívem szerint haza hoztam volna, még egy étteremben se éreztem magam ennyire jól vendégként.

Kedden a reptérre igyekeztünk, a bérelt autónkért, hogy elmehessünk megnézni Poszeidon templomát és másnap Spártát. A szállásunk környékén útlezárások, rengeteg rendőr, ezt a közelben található külügyminisztériumoknak tudtuk be, hogy biztos várnak valakit. Hát vártak... Egyszer csak leszállítanak mindenkit a metróról, hogy nem megy tovább. A puszta közepén ott állunk, hogy most akkor mi legyen, autópálya 4-6 sávos mindkét oldalon, sehol egy baráti házikó, épület. A pálya is üres, az egyik irányba. Gyalog nem tudtunk menni, busz közlekedett  egy felüljárón, de ki tudja hova? Így kezdett izgalmas lenni, hogyan is jutunk ki időre a reptérre? Felmentem a külügyminisztérium oldalára, ahol nem volt információ a lezárásról, így felhívtam Budapestet, aztán az athéniakat, ők se mondtak semmi biztatót, mint, hogy várjuk ki, ilyen előfordul vagy próbáljunk információt gyűjteni egy információs pontban. Köszi.. Ezalatt elkezdtek a felüljárón gyűlni a hiéna taxisok, persze nem volt más választásunk... Köszönjük a kínai delegációnak ezt a kivételes élményt. Ezután felvettük a kis kocsinkat és elindultunk az egyik legnyugalmasabb helyre, amit valaha láttam. Az Attikai-félsziget csücskéhez közel 70 kilométert autóztunk, ami azt kell, mondjam, a legjobb döntésünk volt. Napsütés, lágy szellő, kellemes 22 fok  fogadott minket, mi pedig éhesen azonnal az egyetlen étterem teraszára vetettük magunkat, ahonnan a messze elterülő, hullámzó tenger és a felette magasodó templom látványánál elköltöttük az ebédünket, majd egy nyugodt sétát tettünk a templom körül, bejártuk minden oldalát lenn és fenn. Majd a fentről kinézett közeli öbölhöz mentünk egy kis pancsolásra, lábmosásra, majd vissza autóztunk a szállásra.

Szerdán egy újabb nagyon várt programot terveztünk, elmentünk Spártába. Ahol nem volt semmi. Csak Leónidasz király szobra és pár nyugdíjas a mellette lévő futópályán. Persze előtte elolvastam az útikönyvben, hogy a régi városállam kicsit elszórtan nem a mai település helyén fekszik, így elmentünk egy templom maradványhoz, de későn értünk oda és nem engedte be, mondjuk túra felszerelés nem volt nálunk, és ahogy kívülről látszott, nem 1 órási buli, így talán jobb is. Lesz miért visszamenni. ;)

Meséljenek a képek. 

athen_maraton_expo.jpg

athen_maraton_expo_1.jpg

athen_maraton_expo_10.jpg

athen_maraton_expo_11.jpg

athen_maraton_expo_12.jpg

athen_maraton_expo_13.jpg

athen_maraton_expo_19.jpg

athen_maraton_expo_18.jpg

athen_maraton_expo_17.jpg

athen_maraton_expo_16.jpg

athen_maraton_expo_15.jpg

athen_maraton_expo_14.jpg

athen_maraton_expo_2.jpg

athen_maraton_expo_20.jpg

athen_maraton_expo_21.jpg

athen_maraton_expo_3.jpg

athen_maraton_expo_4.jpg

athen_maraton_expo_5.jpg

athen_maraton_expo_6.jpg

athen_maraton_expo_7.jpg

athen_maraton_expo_8.jpg

athen_maraton_expo_9.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://futokalandjaink.blog.hu/api/trackback/id/tr6915342032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása